Membangun Persaudaraan, Pantun Nabi
Masyarakat Betawi mengenal bentuk pantun dalam kehidupan sehari-hari, menurut Chaer (2012) pantun baris pertama dan kedua disebut sampiran, baris ketiga dan keempat baru berupa isi pantun. Pola persajakan pantun berbunyi a-b-a-b, namun pada pantun Betawi sendiri juga dikenal dengan bunyi pola persajakan a-a-a-a seperti pada pantun Betawi karangan Ahmad Lutfi Fathullah yang membaca sejarah perjalanan nabi lewat pantun Betawi di bawah ini.
Orang Makkah yang pake hijrah
Kite sebut kaum muhajirin
Tapi bagi yang aslinye Madinah
Disebut Ansor kite kudu bedain
Kaum Muhajirin emang aga’ susah
Harta bandanye ditinggal di Makkah
Sampenye juge pake susah payah
Iye tentunye banyak yang berubah
Tentunye beda ame kaum Ansor
Tiap rumahnye ade aje kantor
Tapi orang Ansor pade bijak-bijak
Kaum Muhajirin semuenye diajak
Nabi ngebangun persaudaraan
Biar gak ade perbedaan
Ngebangun satu persamaan
Semue ‘entu sebab keimanan
Kaum Ansor nerimanye senang
Muhajirin juge dikasih barang
Ampe-ampe anak bini diikhlasin
Bakal dikawinin niat nolongin
Nabi jadiin mereka sodaraan
Muhajirin Ansor saling membutuhkan
Bukan cume perkare ‘ntu aje
Berame-rame ngebangun negare
Orang Ansor kerjanye tani
Orang Muhajirin die pade dagang
Orang Ansor orang nyang berani
Orang Muhajirin kage ragu ngangkat pedang
Sodaraan ‘eni ampe bise nyamein
Sesame nasib ame juga tanggungan
Die pade kudu saling bantuin
Mulai nyang dulu juge nyang belakangan
Kejadian ‘eni gak dirase di Makkah
Sebab ‘ntu mereka makin betah
Apalagi gak pernah bikin ulah
Ame kelakuan nyang bikin susah