A National daily newspaper published in Jakarta that experienced two publication periods, with a lapse of about a decade. The first took place at the time of Sukarno, and the second period during Soeharto. Three other newspapers were Indonesia Raya, Guidelines for the People (Pedoman Rakyat) and Archipelago (Nusantara). The Abadi Daily, established in 1951, with Chief Editor, Suardi Tasrif Masyumi, voiced the views of the Masyumi Islamic Party (Majelis Syuro Muslimin Indonesia), that were against the Communist Party of Indonesia (PKI). During this year a PKI magazine was also published, People's Daily (Harian Rakyat).

Abadi was suspended from publications for the first time in the history of press publications in Indonesia, although only for 23 hours, from 13 September 21.00 to 14 September 1957 20:00. This restriction was due to the broadcasting of news from an unofficial spokesperson. A ban was imposed on 10 published papers, namely Abadi, Indonesia Raya, Harian Rakyat (the People's Daily), Bintang Timur (the Eastern Star), Pemuda (Youth), Merdeka (Freedom), Djiwa Baru (New Spirit), Pedoman (Guidelines), Keng Po and the Java Bode, as well as three news agencies, Antara, PIA and INPS.

Abadi was among 12 newspapers in late September 1960 that had nationalized printing and was confiscated by the government, and could not publish for several days but was circulating again early the next month. But on October 31st of that year Abadi, who was headed by H. Sidi Mohammad Sjaaf, shut down the publication himself because he was not willing to sign a government publication provision consisting of 19 Permit requirements to acquire a Publishing License (SIT). Provisions imposed on all newspapers, magazines and news agencies, among others, required that they support and defend the Political Manifesto (Manipol), the government program, the Presidential Decree of July 5, 1959, UUD'45, Pancasila, Indonesia socialism, guided democracy, guided economy, national identity, and dignity of the state.